GAME MODES

Klik op een van de game modes om meer informatie te krijgen.

Capture The Flag▸
King of the Hill▸
Team Deathmatch▸
Kill Confirmed▸
Duo Kill Confirmed▸

Human VS Zombies▸
Melee▸
Demolition▸
Pokemon▸

Noobs VS Vets▸
Time Control▸
VIP▸
Codebreaker▸

Capture
the Flag
(CTF)

Doel
Je team scoort een punt wanneer de vlag van het andere team, terug is gebracht naar het eigen spawn punt. Wie aan het eind van de heat de meeste punten heeft wint.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
1 vlag

Ronde start/eind
Teams starten parallel aan elkaar aan 1 zijde van het veld. De vlag wordt centraal tussen de twee teams geplaatst.
Het doel is de vlag naar je eigen start zone te brengen. Bij het scoren van een punt wordt de vlag opnieuw in het midden geplaatst en begint de ronde opnieuw.

Hits
Zodra je wordt geraakt door een dart, melee wapen, of demolisher rocket: doe je blaster omhoog, steek je hand op en loop naar je eigen spawnpunt. Als je de vlag bij je draagt dien je deze direct neer te leggen. Bij het spawnpunt tel je hardop tot 5 en daarna ben je weer in de game. 

King of the Hill

Doel
Succesvol een vooraf aangegeven zone veroveren en behouden. Team A verovert terwijl team B verdedigd.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
Timer

Ronde start/eind
Teams starten parallel aan elkaar aan 1 zijde van het veld. Het te veroveren punt wordt vooraf door moderators duidelijk gemarkeerd. Moderators houden de timing bij d.m.v. megafoon.

Hits
Zodra je wordt geraakt door een dart, melee wapen, of demolisher rocket: doe je blaster omhoog, steek je hand op en loop naar je eigen spawnpunt. Hier lever je een coin of kaart in. Dit zijn je levens. De hoeveelheid is van te voren vastgesteld door de moderators.

Team
Death match
(TDM)

Doel
<>

Blasters
<>

Benodigdheden
<>

Ronde start/eind
<>

Hits
<>

Kill Confirmed

Doel
Alle leden van het andere team uitschakelen.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
N/a

Ronde start/eind
Alle spelers starten achterin de zaal. De ronde eindigt wanneer alle leden van het andere team zijn uitgeschakeld.

Hits
Zodra je geraakt bent doe je je blaster en je hand omhoog, en blijf je stil staan waar je staat (het maakt niet uit waar je staat, als je geraakt bent moet je stil blijven staan.

Hierna ontstaan er twee mogelijkheden:

  1. Je wordt aangetikt door een teamgenoot*:
     Je bent weer terug in het spel. Het vasthouden van elkaar om zo meteen als je geraakt bent weer mee te doen, is niet toegestaan.
  2. Je wordt aangetikt door een tegenstander:
    Je bent uitgeschakeld voor deze ronde. Loop terug naar je spawn met je hand/blaster in de lucht, zodat het voor iedereen duidelijk is dat je af bent.

Duo Kill Confirmed

Doel
Als laatste duo overblijven.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
N/a

Ronde start/eind
Alle deelnemers worden verdeeld in duo’s: een persoon met een melee wapen en de ander met een secondary. Alle duo’s zoeken een eigen plekje op in de zaal, dan wordt er omgeroepen wanneer de ronde begint. wanneer er 1 duo overblijft is de ronde over.

Hits
Er zijn 2 rollen in dit spel, marksman (blaster) en brawler (melee)

  1. Brawler:
    Melee door melee geraakt: 10 seconden stil blijven staan

    Melee door dart geraakt: 10 seconden stil blijven staan

  2. Marksman:
    Secondary door secondary geraakt: 10 seconden blijven staan

    Secondary door melee geraakt: het complete duo is af.

Als het hele duo af is, loop dan samen naar de kant zodat het voor iedereen duidelijk is dat je af bent.

Human VS
Zombies

Doel
Voor de humans: het einde van de game halen. Voor de zombies: alle humans aantikken zodat ze zombies worden.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 130.

Benodigdheden
Timer

Ronde start/eind
Er worden 1 of meerdere zombies gekozen. Deze gaan aan een kant van de zaal staan. De overgebleven spelers gaan aan de andere kant staan.  Het spel eindigt zodra er 5 tot 10 minuten verstreken zijn of alle humans zombies zijn geworden. De tijdslimiet kan worden bijgesteld na de eerste ronde voor balance.

Hits
Zodra je als human wordt aangetikt door een zombie dan leg je je blaster aan de zijkant en loop je naar de kant waar de zombies begonnen.  Je bent vanaf nu een zombie. Als je een zombie bent en je wordt geraakt dan blijf je stil staan en tel je hardop tot 10. Daarna ben je weer in het spel.

Doel
Als laatste deelnemer overblijven.

Blasters
Alleen melee wapens, schilden zijn toegestaan maar alleen in combinatie met een kleiner melee wapen.

Benodigdheden
Melee wapens, schilden.

Ronde start/eind
De spelers verspreiden over de zaal. de ronde eindigt wanneer er 1 iemand over is gebleven.

Hits
Als je geraakt bent, steek dan je hand omhoog en ga dan aan de zijkant zitten.

Doel
Voor team A is het doel de “bom” te activeren en te beschermen tijdens de countdown. Voor team B is het doel te zorgen dat de bom niet kan worden geactiveerd of deze te ontmantelen als deze aftelt.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
Timer + bom

Ronde start/eind
Beidde teams starten aan 1 kant van de zaal. Er ligt een timer rond het midden. De ronde eindigt zodra: de bom afgaat (20 seconden na activatie) of als team A of B geen spelers meer heeft.

Hits
Zodra je geraakt bent steek dan je hand omhoog en ga aan de kant zitten.

Doel
De spelers van de tegenstander uitschakelen. Team captains kiezen om de beurt 2 spelers om tegen elkaar te laten spelen (1v1).

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
N/a

Ronde start/eind
Beidde teams gaan naast het veld staan, bij iedere ronde wordt er door de team captain 1 spelers gekozen die naar voren worden gestuurd. Daar gaan de 2 spelers ieder aan een kant van het veld staan. Zodra het start sein wordt gegeven mogen de 2 deelnemers zich vrij bewegen over het gehele veld.  Als iemand geraakt is dan is de ronde voorbij. Degene die geraakt is af en mag dus niet meer gekozen worden. de winnaar van de ronde blijft staan.

Zorg dat er veel magazijnen geladen zijn zodat de rondes vlot na elkaar door kunnen worden gespeeld.

Hits
Zodra je geraakt bent ben je af, steek dan je hand omhoog.

Noobs VS
Veterans

Doel
Alle spelers van het andere team uitschakelen.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200.

Benodigdheden
<>

Ronde start/eind
Alle spelers worden in 2 teams verdeeld, 1 team met de veteranen en het andere team met de nieuwe spelers. Je bent een vet als je minimaal 5 keer bent geweest bij een DNC evenement.

De moderators bepalen vooraf aan de ronde de handicap voor de veterans. Denk hierbij aan restricties op blaster type of ammonutie.

Hits
Zodra je geraakt bent ben je af, steek je hand omhoog en ga aan de kant zitten.

Time Control

Doel
De tijdklok van de tegenstander laten verlopen.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200. 

Benodigdheden
2x aftelklok + schakelaar

Ronde start/eind
Volgt

Hits
Volgt

Doel
De V.I.P. veilig te escorteren naar de extractie-zone.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200 en een ammo cap van 50 darts/hir.

Benodigdheden
n/a

Ronde start/eind
Het team kiest een speler die de V.I.P. speelt. De V.I.P. mag enkel een Jolt, Bigshock of Knockout gebruiken. Het doel van team A is zijn V.I.P. veilig aan de andere kant van het speelveld te escorteren. Daarbij mogen leden zichzelf als menselijk schild gebruiken. Team B moet proberen de V.I.P. uit te schakelen, voor 1 punt, of gevangen te nemen voor 2 punten.

Hits
Als je geraakt wordt dan dien je plaats te nemen waar je geraakt bent, er is geen respawn. Het doorgeven van of ‘looten’ van ammo is toegestaan. Het is bij deze gamemode handig om je extra magazijnen te markeren met je naam.

Code Breakers

Doel
De kluis openen door de correcte cijfers te vinden op het speelveld.

Blasters
Alle blasters zijn toegestaan bij deze game mode met een FPS cap van maximaal 200. 

Benodigdheden
4 cijfer kaarten met een symbool.

Ronde start/eind
De moderators kiezen de 4-cijferige code, en plaatsen deze willekeurig op het speelveld onder een pion. Het doel van team A is om binnen 5 minuten de 4 cijfers te verzamelen en in de correcte volgorde in te voeren bij de kluis. Team B moet proberen dit te voorkomen door de pionnen en kluis te beschermen. Na het verlopen van de timer, of het succesvol kraken van de kluis wisselen team A en B van rol.

Hits
Zodra je wordt geraakt door een dart, melee wapen, of demolisher rocket: doe je blaster omhoog, steek je hand op en loop naar je eigen spawnpunt. Als je een deel van de code bij je draagt dien je deze direct neer te leggen. Bij het spawnpunt tel je hardop tot 10 en daarna ben je weer in de game.